STOP БУЛІНГ!

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”


Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти


Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти


Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки боулінгу (цькування) в закладі освіти.

2.Комісія за результатами проведеного розслідуваннящодо з’ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування)розробляє рекомендаціїдля педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі,наданнясоціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Практичний психолог у межах своїх посадових обов’язків:

  • діагностує стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);
  • розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
  • розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;
  • здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);
  • забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

  • виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);
  • дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;
  • виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7.За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8. Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

  • Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.
  • Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року післянакладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.
  • За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) КЗ Васищевський ліцей Безлюдівської селищної ради на 2022/2023 рік

№ з/п Заходи Термін виконання Відповідальний Відмітка про виконання
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу
1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Вересень 2022 р. Мочалова С.І.
2 Нарада з працівниками закладу освіти з питань профілактики булінгу (цькування) Вересень 2022 р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., Двойнікова О.В.
3 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил. Вересень 2022 р. Класні керівники, члени учнівського самоврядування «Лідер»
4 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Вересень, жовтень 2022/2023 н. р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., Двойнікова О.В.
5 Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень 2022р. Двойнікова О.В., Блудова І.В.
6 Оновлення матеріалів з нормативними документами з профілактики булінгу (цькування) в освітньому середовищі для педагогів Вересень 2022 р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., Двойнікова О.В.
7 Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: • з вивчення учнівського колективу; • з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей та учнівської молоді Вересень, жовтень 2022/2023 н.р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., Двойнікова О.В.
8 Оформлення тематичного стенду. Вересень 2022 р. Корнієнко Н.А.
9 Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) Січень 2022 р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., Двойнікова О.В.
10 Виступ з питання профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі на засідінні ради закладу Січень 2023р. Халіна О.В.
Робота з педагогічними та іншими працівниками закладу освіти
11 Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. Протягом ІІ семестру 2022/2023 н.р. Халіна О.В., Корнієннко Н.А.
12 Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом закладу освіти. Протягом ІІ семестру 2022/2023 н.р. Мочалова С.І., Халіна О.В.
13 Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Протягом ІІ семестру 2022/2023 н.р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
14 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За потребою Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
15 Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. Протягом навчального року Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
Робота з учнями
16 Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Протягом навчального року Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
17 Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» Квітень 2023 р. Класні керівники
18 Тиждень толерантності Травень 2023 р. Класні керівники
19 День відкритих дверей у практичного психолога Травень 2023р. Халіна О.В.
20 Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство» Травень 2023 р. Класні керівники 1-11 класів
21 Конкурс плакатів «Ми - проти насильства» Березень 2023 р. Халіна О.В.,
Робота з батьками
23 Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Квітень 2023 р. Халіна О.В., Корнієнко Н.А., класні керівники 1-11 класів
24 Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом 2022/2023 навчального року Халіна О.В.
25 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей 1 раз на місяць Корнієнко Н.А.
26 Тематичні батьківські збори Протягом 2022/2023 навчального року Класні керівники 1-11класів
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
27 Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності. 2 рази на рік Адміністрація закладу освіти
28 Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти 1 раз на семестр Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
29 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти 1 раз на семестр Класні керівники 1-11 класів
30 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. 1 раз на семестр Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
31 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти Щомісяця Двойнікова О.В., Халіна О.В., Корнієнко Н.А.
32 Підготовка звіту про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти Травень 2023р. Халіна О.В., Двойнікова О.В., Корнієнко Н.А.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ

Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти

Кодекс безпечного освітнього середовища

Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації»Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»

Тип ресурсуНазва/ посиланняОрганізатор/автор Адресат Тематика
Сайтstopbullying.com.uaUNICEFучні, вчителі, батькиПсихологічне та фізичне насилля серед дітей шкільного віку, його види і поради батькам, педагогам та дітям як діяти у складних ситуаціях
Посібники/дослідженняБулінг – ми всі можемо допомогти це зупинитиМіністерство освіти Онтаріобатьки учнів початкової освіти , базової та профільної середньої освітиприрода булінгу, його види, поради школам щодо “стратегії безпечної школи”
Не смійся з менеПрограма “Повага дією”педагогічні працівникипосібник для вчителя із формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі
Не смійся з мене:просвітницько-профілактична програма тренінгових занятьПрограма «Повага дією»вчителі, психологи, соціальні педагогипоради практичним психологам та соціальним педагогам щодо профілактики та корекції нетолерантної, агресивної, насильницької поведінки, створення атмосфери уваги, співчуття і співпраці у дитячому колективі
Стоп шкільний терор. Як зупинити дитяче насилляУкраїнський інститут дослідження екстремізмувчителі, психологи, соціальні педагогиособливості булінгу в шкільному віці, профілактика та протистояння булінгу
Небезпечні квести для дітей: профілактика залученняНаціональна академія педагогічних наук України
Український науково-методичний центр практичної
психології і соціальної роботи
Національна поліція України
ГО «Ла Страда–Україна»
Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ)
вчителі, психологиметодичні рекомендації щодо профілактики суїцидальної поведінки серед дітей
Корекційно-розвиткова програмаформування стійкості до стресуу дітей дошкільного віку та школярів«БЕЗПЕЧНИЙПРОСТІРНаУКМА,
Український навчально-методичний центр практичної психології і соціальної роботи
НАПН УКРАЇНИ
вчителі, психологи, соціальні педагогипрограмапідвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравматичних подій
Розбудома миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспектНаціональна академія педагогічних наук України
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Громадська організація «Ла Страда – Україна»
вчителі, практичні психологипрактичні
поради із профілактики та вирішення конфліктів мирним шляхом і запровадження медіації та відновних
практик у навчальному закладі.
Навчіть дитину захищатисяВсеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей»вихователі, вчителі початкових класів, психологи, батькианаліз проблеми сексуального насильства щодо дітей, застосування сучасних інтерактивних методів та підходів як складової частини загального виховного процесу
Концепція школи, дружньої до дитиниІнститут проблем виховання НАПН Україниучні, вчителі, батькиформування освітнього середовища, зважаючи на інноваційні вимоги до його розвитку, запити особистості та потреби суспільства, держави, а також шляхи і засоби створення Школи, дружньої до дитини, у теоретико-методологічній, технологічній та організаційній площинах
Формування превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладуІнститут проблем виховання НАПН Українивчителітеоретико-методологічні засади ство-
рення превентивного виховного середовища закладу загальної середньої освіти
Міжсекторальна взаємодія в умовах превентивного виховного середовищаІнститут проблем виховання НАПН Українивчителітеоретичні та методичні основи міжсек-
торальної взаємодії в освіті
Управління гнівомПроект «Реформування системи кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні»вчителі, психологи, соціальні педагогипоради практичним психологам та соціальним педагогам щодо роботи з підлітками групи ризику, в яких спостерігається схильність до розвитку
проблемної поведінки
Будуємо майбутнє разом: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молодіUNICEF,
Всеукраїнський громадський центр «Волонтер»
вчителі, психологи, соціальні працівникипрограма спрямована на
формування
належного рівня усвідомленості підлітками, молодими людьми власної
ціннісної сфери, розуміння та прийняття цінн
остей іншої людини, почуття
відповідальності за власне життя
Програма тренінгових занять «Організація роботи з розв’язання проблем насильства в школі»Редакційна група: Алєксєєнко М.К., Дендебера М.П, Соловйова О. Д.діти, батьки та педагогиПопередження насильства щодо дітей в школі
Програма тренінгових занять «СТОП-Булінг»Укладачі: Кацалап В.В., Савкова І.О.Для учнів 5-11 класіворієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі
Комплексна програма соціально-психологічного тренінгу «Нове покоління»Укладач: Гончарова-Чагор А.О.Для учнів 5-11 класіворієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі
КІБЕР-БУЛІНГ АБО АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТІ: СПОСОБИ РОЗПІЗНАННЯ І ЗАХИСТ ДИТИНИНайдьонова Л.А.Методисти, вчителі, психологи, соціальні педагогиМетодичні рекомендації
Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школіВсеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України»вчителі, психологи, соціальні педагогиметодичні рекомендації щодо попередження насильства над дітьми
Статті/корисні посиланняБулінг у школі: в небезпеці педагогОльга Кляпець, старший науковий співробітник лабораторії соціальної психології особистості Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, кандидат психологічних науквчителі, батькишкільне насилля у ставленні учнів до педагогів
Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робитиОлена Ратінська, дитячий психолог, гештальт-терапевт, голова відділення дитячої психології Київського Гештальт Університетувчителі, батькинасильство серед дітей у школі
Цькування вчителів в українських школахБогдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізмувчителішкільне насилля у ставленні учнів до педагогів
Проблема булінгу очима підліткаСпецпроект “Безпечна школа”учнінасильство серед дітей у школі , його причина і поради підліткам
Як виявити жертву цькування у школі. Алгоритм для батьківБогдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму, спецпроект “Безпечна школа”батькипричини насильства серед дітей у школі
Stop-булінг. Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресіюМикола Кулеба, Уповноважений президента з прав дитини, спецпроект “Безпечна школа”батькинасильство серед дітей у школі та проблеми в поведінці батьків, які впливають на породження дитячої жорстокості та агресії
Безпечна школа. Маски булінгуЮлія Ларіна, дитячий психолог, спецпроект “Безпечна школа”вчителі, батькипричини булінгу і поради батькам, як допомогти дитині
Коли вашу дитину цькуютьОльга Адажій, дитячий психолог Федерації Крав-мага Україна, спецпроект “Безпечна школа”батькиосновні види шкільного булінгу та як йому протидіяти
Булінг, або шкільне цькування: налякати поліцією не вдасться, що ж робити?Ольга Комарова, Радіо Свободавчителі, батькибулінг у школі та протидія йому
Шкільне цькування, або булінг: вступ до темиМарія Кириленко, Києво-Святошинський центр соціально-психологічної реабілітації населеннявчителі, батькипричини виникнення насильства серед дітей у школі
Як подолати булінг, на думку молодіПроект U-report від UNICEFдіти, учнідумка молоді щодо того, як подолати насилля у школах
Методичні рекомендації для практичних психологів і соціальних педагогів щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молодіЛиста КЗ «КОІППО”педагоги, учніщодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молоді
1 спосіб покінчити з булінгом і знущанням в школах!Гленнон Дойлвчителіпоради як успішно боротися з цькуванням серед школярів
Булінг (цькування) у школах: як допомогти потерпілому, агресору та запобігти булінгуVarta1вчителі, школяріпоради як успішно боротися з цькуванням серед школярів
Профілактика та подолання булінгу у закладах освітиЕмілія Воронцова, практичний психолог, науковий співробітник ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»вчителі, психологи, соціальні педагогипричини виникнення булінгу, вплив цього явища на окрему особистість і учнівський колектив в цілому, практичні методи виявлення постраждалих та булерів, методами профілактики і втручання
Соціальні проектиПроект “Стоп шкільний терор” (“Безпечна школа”)Український інститут дослідження екстремізму, Управління ювенальної превенції Національної поліції, Інформаційне агентство «Главком» за підтримки Уповноваженого президента України з прав дитинивчителі, батьки, учніматеріали, дослідження про булінг в школах, поради закладів загальної середньої освіти, вчителям, батькам та учням
Проект “Не смійся з мене”
Антибулінгова програма
Operation Respect Ukraine
Програма “Повага Дією” (Operation Respect)вчителі,психологи, соціальні педагогиосвітній ресурс, який допоможе у створенні безпечного та шанобливого середовища, в якому розвиток дитини може проходити без знущань, цькувань та насилля
Проект “Маю право бути собою”Управління ювенальної превенції Департаменту превентивної діяльності Нацполіції разом із Українським інститутом дослідження екстремізмуучніПро проект ювенальної поліції із протидії та попередження фізичного та морального насилля у школі
Кампанія “Викресли буллінг”UNICEF, агентство Smartica/Skykillersучні, батьки, вчителібулінг і шляхи формування безпечного середовища (в рамках проекту для інформування дітей та батьків про булінг було створено сайт stopbullying.com.ua)
Тренінги/семінари (інші заходи)онлайн-курс “Недискримінаційний підхід у навчанні”ГО “Студена”вчителі початкової школипротидія булінгу в початковій школі
Тренінг/прес-конференція “Стоп булінг”Благодійний фонд «Kiddo» спільно з психологом Вікторією Любаревич-Тороховоюучні, батьки, вчителінасилля серед учнів у школі і шляхи вирішення ситуації
Зустріч Ніка Вуйчича з українськими школярами та вчителями “Безпечна школа”за підтримки Міністерства освіти і науки України, КМДА, телеканалу 1+1 та “Надія”учні, вчителі, психологи, соціальні педагоги, батькибулінг у школах та протидія йому
Відео матеріалиЗупиніть булінг!UNICEFбатькипідготовка дитини до школи
Як зупинити булінг: поради для батьківUNICEFбатькипоради для батьків
Як захистити дитину від булінгуПроект «Стоп шкільний терор» («Безпечна школа»)батькибулінг, прояви та протидія йому
Як ефективно боротися із булінгом у школіПроект «Стоп шкільний терор» («Безпечна школа»)батькибулінг у школі, причини та протидія йому
Медіація – крок до примиренняпроект посольства Векої Британії в Українішколаяк вирішувати конфлікти з допомогою меціації
Інші корисні матеріалиДосвід Швеції у протидії булінгуУповноважений з питань учнів та студентів Швеціїучні,батькизахист прав учнів, які піддаються булінгу

ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПРОБЛЕМАМИ БУЛІНГУ В УКРАЇНІ

Організації, які займаються проблемамибулінгу в Україні

Тематика

UNICEF

інформування батьків та дітей про булінг та протидія йому

Благодійний фонд “Kiddo”

протидія булінгу

Громадська організація “Студена”

недискримінаційне навчання

Український інститут дослідження екстремізму

дитяче насилля

ЖІНОЧИЙ КОНСОРЦІУМ УКРАЇНИ

Попередження та подолання насильства в дитячому середовищі

Український фонд “Благополуччя дітей”

Вчить дитину захищати себе

Міжнародний жіночий правозахисний центр “Ла Страда-Україна”

протидія насильству в сім’ї та школі

Кiлькiсть переглядiв: 1536

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.